Sabtu, 2 April 2011

Minyak Ron97 naik lagi!!!!

Hari semalam baru je aku dengar kabar angin sepoi-sepoi tak reti bahasa petrol ron95 ni naik harga jadi RM2.20. Aku tak bape nak layan sebab aku agak ni mesti lawak bodo april fool yang bangang tu. Tapi malam ni pulak tup tup harga Ron97 lak naik jadi RM2.70 (tak pelik sangat sebab harga da apung). Berani gak goverment amik risiko naikkan harga masa nak PR negeri Sarawak ni ye. Maybe kes Datuk T boleh cover menda ni dari jadi buah mulut rakyat (alamak sangkut politik plak.wakaka).

Maybe aku tak berapa nak ada effect ron97 ni naik harga. Al-maklum la aku ni pakai moto kapcai je hari-hari..bole jugak la kurangkan penggunaan petrol sekaligus jaga alam sekitar dan jugak mengelakkan diri aku dari dilanda stress meredah jem pagi dan petang...hahaha. pakai kereta pon skali-skala bila pegi luar KL je.. Kepada yang pakai ron97 tu bawok-bawok la bersabar ye.. Nanti kalau harga dunia da turun tapi harga still keras macam tu aje kite pakat pegi gegau pejabat Ismail Sabri ye..hehehe Tak pon bila dafi buat show korang baling je telur busuk kat dia...hahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...