Isnin, 4 April 2011

monolog : Buang Tebiat @ Tak Betul

Tengok kat tajuk ni mesti korang anggap ade kaitan dengan gila kan? Ni bukan pasal gila ke ape ni sebab aku da terbuat tabiat pelik pulak stay kat tempat keja sorang-sorang pas sume orang balik. Rasa macam seram bila tengok line production yang gelap ( takde da wei orang OT skang. Barang takde HQ rosak) diterangi lampu-lampu emergency machine... 
Tetiba je aku rase cam harmoni lak dok tempat-tempat sunyi ni sambil setel kan keje yang macam masuk dengan cilakak punye banyak lepas tsunami aitu. Slalunya ontime je aku da angkat kaki cabut (da takleh claim OT. Ca alip but je la.hahaha) Parah dah aku ni gamak nye.. 
Biar kan saje asal aku bahagia walaupun aku makin menyampah ngan apa yang aku buat ni. Rase cam carik angin baru sebab aku da malas nak kene kerah ngan Jepun lagi. Kene la hapdet resume balik ni. Jobstreet ! Jobstreet!

3 ulasan:

  1. Peja pernah stay kt opis zaman makan gaji dlu2 sampai subuh.. kene kacau tuuu

    BalasPadam
  2. @peja
    sini pon ade orang dok cecite ade yang kaco tapi tak penah kene

    BalasPadam
  3. Peja kene teruk gak... kt opis Peja ni, ade 4 bilik exec.. bilik Peja kt tengah2... antara empat bilik ni, ade plak pintu menghubungkan setiap bilik... kene satu hari tu, Peja stayback sampai subuh... dalam kul 3 pagi, tibe2 fail kt bilik sebelah jatuh... Peja terkejut gak dgr.. so, nak jenguk dalam bilik.. bukak je pintu bilik, ya Allah, ade makhluk rambut panjang duk atas kerusi...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...