Rabu, 29 Ogos 2012

Blogspot ke dot com

 
  Aku ade jugak pasang niat untuk bertukar dari blogspot ke dot com ni. Kenapa aku pasang niat nak bertukar ke dot com? Saj-saje je sebenarnye. Macam best je ade dot com sendiri ni. Untuk bertukar ni kene la survey apa yang patut.

  syafiqrahim.com menjadi pilihan sekiranya aku bertukar ke dot com nanti. Amacam ok tak address tu? Harapnya syafiq rahim yang lain di luar sana tu belom ambik lagi la ye address tu. bagi la chance kat syafiq rahim yang satu ni.

   Lagi satu yang nak kena fikir macam mana nak setting baru apabila berpindah nanti. Aku ade jugak buat research skit-skit pasal benda ni. Dari setting FTP hingga lah setting layout yang baru. Kalau sesape yang ade follower yang ramai tu memang sayang nak bertukar takut-takut follower hilang pulak nanti. Begitu jugak kepada yang ada earning nuffnang yang beriban tu. Bertukar ke dot com ni maybe ade efek kat jumlah trafik blog mereka dan menjejaskan earning mereka.
 
    Untuk aku yang tak seberapa nak ade follower dan tak berapa nak ade earning ni maybe tak ada masalah sangat kot. ha ha ha. Ok la. nanti bila aku da decide nak berpindah mesti la kena heboh-heboh kan ye tak?

p/s : cool ke ade domain sendiri?

4 ulasan:

  1. cool gak sebenarnya kalau ada domain sendiri..
    tp aku pernah dgr, nak maintain domain yg bagus susah sikit..
    kena tau domain provider punya TnC, server dia berpangkalan kat mana..
    kalau jauh server dia, maka lmbat jugak page nk loading..

    Pernah gak berminat nk tukar, tp takpe laa, bertahan dgn .blogspot dulu..heheh

    BalasPadam
  2. Ade jugak usha2 serverfreak. tak tau la camne. tengok kan feedback sume cam ok je.hehe

    BalasPadam
  3. Pastinya server2 hosting ni ada yg free dan ada juga yg berbayar kan? > newbie <

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...